جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی و موبایل جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی و موبایل .

جامع ترین ترین اخبار و اطلاعات تکنولوژی و موبایل

چگونه خرابی هارد دیسک را تشخیص دهیم؟ آیا بازیابی اطلاعات روی هارد امکان پذیر است؟

اما اگر هارد دچار نقص فنی شد چه باید کرد؟ نمایندگی ریکاوری هارد در اصفهان سعی دارد در این مقاله پاسخ روشن و مختصری در جواب سوال شما ارائه دهد.

علاج واقعه قبل از وقوع

به نکات مهم برای کاهش ریسک از دست رفتن اطلاعات دقت کنید:

  • قبل از اقدام به نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز را نصب کنید را حتما با نام Windows عوض کنید تا بعدا دچار دردسر نشوید.
  • انتقال اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس ریکاوری اطلاعات را کاهش میدهد پس از این کار جدا خودداری فرمایید.
  • گاهی کاربران شخصا اقدام به بازیابی اطلاعات به وسیله نرم افزار های مختلف می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند و اما بعد متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده ، قابل خواندن نیستند.
  • اگر به هر دلیلی متوجه شدید که اطلاعات شما بازخوانی نمیشود، بهترین راه این است که همان لحظه سیستم را خاموش کنید، در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که اطلاعات شما قابل بازیابی هستند. پس از هر گونه دستکاری بپرهیزید و بلافاصله به یک مرجع مجرب بازیابی اطلاعات هارد مراجعه کنید.

چرا هارد دیسک خراب می شود؟

از ضربه خوردن هارد تا نحوه غلط نگهداری، نوسان برق و برعکس زدن سوکت پاور ، سوختن برد و .. می تواند باعث خراب شدن یا به اصطلاح سوختن هارد شود.

یکی از شایع‌ترین علت های خراب شدن هارد این است که فرد کابل برق منبع تغذیه را به طور اشتباه به هارد وصل کرده است و گاهی اوقات به علت مشکل منبع تغذیه یا توسط شوک الکتریکی سوختن هارد اتفاق می‌افتد. ورود برق با جریان بالا به هارد باعث آسیب دیدن PCB یا برد هارد می‌شود. برد هارد به عنوان یک کنترل کننده جریان برق ،قطعه مهمی در هارد دیسک است و اگر آسیب ببیند، مشکلات متعددی را به وجود می آورد.

شایع ترین علایم خرابی هارد کدامند؟

بوی سوختگی: هرگونه بو شبیه به سوختگی می تواند نشانه این باشد که هارد شما سوخته یا آسیب دیده است.

داغ شدن سریع: وقتی هارد در حال کار کردن است، حرارت ملایم و پایداری در آن احساس می شود اما اگر هارد شما خیلی زود داغ می شود، احتمالا برد هارد شما آسیب دیده است. تعمیر و تعویض برد را شخصا نمی توانید انجام دهید پس به یک نمایندگی برای تعمیر برد مراجعه کنید. نمایندگی ریکاوری هارد اصفهان یکی از این مراکز می باشد.

کند شدن هارد: اگر هیچ پیغامی از هارد دریافت نمی کنید یا هیچ خطایی نمایش داده نمی‌شود، اما با این حال هاردتان کند کار می کند، معنایش این است که قسمتی در هارد شما آسیب دیده و باید PCB مورد بررسی قرار گیرد.

صدای عجیب و غریب: یکی ساده ترین روش‌های تشخیص خرابی فیزیکی هارد به گوش رسیدن صدای تق تق یا غژ غژ است.برخی این صداها می تواند نشانه خرابی‌ فیزیکی از جمله شکسته شدن برد در هارد باشد.

توقف چرخش هارد: به طور کلی هنگام خواندن یا نوشن اطلاعات از هارد، پلاتر هارد شروع به چرخیدن می کند ،بنابراین اگر هارد چرخش ندارد احتمالا علت آن عدم دریافت جریان برق توسط برد است.

نحوه ریکاوری اطلاعات روی هارد دیسک

  • به پیغام هایی که از طرف هارد برای شما نمایش داده میشود توجه کنید، گاهی یک کلیک اشتباه نتایج جبران نشدنی را به دنبال دارد.
  • شاید به نمونه های بسیاری از نرم افزار در اینترنت برخورد کرده باشید که کار ریکاوری اطلاعات را راحت انجام می دهند اما در واقع تجهیزات پیشرفته‌ای به این منظور وجود دارد که عملاً بدون آن‌ها ریکاوری امکان پذیر نیست.
  • بازیابی اطلاعات هارد کار پیش پا افتاده ای نیست و باید حتما توسط متخصصین مجرب با انجام بگیرد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۸:۱۴ توسط:Woodpecker موضوع: اخبار فناوری نظرات (0)